Netflix vyhrává streamovací války: Konkurenci před nosem mává vysokými čísly a chystá živé vysílání wrestlingu

Foto: Netflix

Je čím dál jasnější, že Netflix vyhrává streamovací války. V posledním roce se mu nadmíru dobře dařilo. Jeho nejnovější kvartální výsledky dosahují skvělého skóre. Za poslední čtvrtletí streamovací služba získala 13,1 milionů nových předplatitelů.

Netflix na to pořádně šlape. Pomohlo mu omezení sdílení hesel i lákavý obsah. Čísla z posledního kvartálu roku 2023 mluví jasně. Streamovací službě podle agentury Reuters přibylo rekordních 13,1 milionů nových předplatitelů, což je její historicky největší nárůst za čtvrté čtvrtletí. Předpoklady se spíše pohybovaly někde kolem 8,8 milionu. Celkový počet předplatitelů Netflixu je tedy nyní aktuálně 260 milionů.

Stejně tak streamovací gigant lehce překonal i předpokládané tržby, které vzrostly na 8,8 miliardy dolarů. Překonaly odhady a vlastní výhled společnosti ve výši 8,7 miliardy dolarů ve čtvrtletí. Jeho přístup způsobil boom zájmu na Wall Street s neuvěřitelným 65% nárůstem ceny akcií v loňském roce. „Je čím dál jasnější, že Netflix vyhrál streamovací války,“ napsala mediální analytička Bank of America Jessica Reif Ehrlich.

Netflix
Foto: Netflix

Reklama se Netflixu vyplatila

Mnoho nových předplatitelů Netflixu přinesly hlavně nové levnější tarify s reklamou, které jsou u nás zatím ještě nedostupné. Díky těm na Netflix přišlo v posledním čtvrtletí 8 milionů nových lidí. Celkem tento tarif využívá 23 milionů uživatelů a číslo bude určitě nadále růst, jak se bude možnost levnějšího účtu s reklamou objevovat v dalších zemích.

Streamovací gigant uvedl, že očekává dvouciferný růst příjmů za celý rok 2024, protože pokračuje v přidávání členů a investování do svého reklamního byznysu. Reklama prý aktuálně však není hlavním motorem růstu příjmů, ale má za cíl, aby se to do roku 2025 změnilo.

Netflix
Foto: Netflix

Bonusem je lákavý obsah

Ve čtvrtém čtvrtletí Netflix vydal spoustu tahounů, kteří k úspěchu jistě taktéž přispěli. Mezi nimi byla například poslední řada historického dramatu o britské královské rodině Koruna (The Crown), reality show Hra na oliheň: Výzva (Squid Game: The Challenge), seriálové válečné drama Jsou světla, která nevidíme (All the Light We Cannot See), třetí řadu Lupina nebo původní film Davida Finchera Zabiják (The Killer).

Plusem bylo také to, že se Netflix dokázal dobře vyrovnat s loňskými stávkami scenáristů a herců v Hollywoodu. Naštěstí měl většinu svého obsahu předtočený, a i když se stopka dotkla natáčení některých jeho titulů, stále měl dostatek obsahu, který mohl vesele vydávat.

Výhodou pro Netflix je i otevřenější přístup studií k licencování. Díky tomu může Netflix kupovat práva na spoustu titulů, po kterých je vleká poptávka. Na streamovací platformě si tak můžeme pustit tituly jako Malý Sheldon, Kravaťáci nebo Perníkový táta. Na Nový rok divákům nadělil také filmový hit Top Gun: Maverick.

Ehrlich z Bank of America napsala, že Netflix těží z měnící se dynamiky trhu, která nutí mediální společnosti přehodnotit svou strategii zachování filmů a televizních seriálů výhradně pro jejich vlastní streamovací služby. To Netflixu umožňuje snížit své investice do vysoce rizikové původní produkce.

Už nějakou dobou jsou novinkou na Netflixu také hry, do kterých chce streamovací gigant i nadále investovat a rozšiřovat jejich nabídku. I když je tato sekce pro mobilní telefony zatím stále ještě v začátcích, zapojení se podle společnosti ztrojnásobilo.

Foto: Netflix

Netflix plánuje více živých vysílání

Novinkou na Netflixu v roce 2023 bylo také historicky první živé vysílání. Šlo o vystoupení slavného amerického herce a komika Chrise Rocka. Nyní společnost ohlásila uzavření smlouvy na 10 let s wrestlingovou organizací WWE a od ledna příštího roku bude show WWE Raw vysílat. V březnu chce Netflix také vysílat živě exhibiční tenisový zápas mezi Rafaelem Nadalem a Carlosem Alcarazem.

Úspěch Netflix zaznamenal také ve sportovních dokumentech jako je série o závodech F1: Touha po vítězství (Formule 1: Drive to Survive), série dokumentů ze zákulisí golfu Dokonalý švih (Full Swing) nebo mini série o fotbalové legendě Davidu Beckhamovi. „Můžete očekávat, že v průběhu této dohody se pokusíme natočit dokument o postavách a superhvězdách WWE,“ řekl pro Financial Times řekl Mark Shapiro, prezident a provozní ředitel vlastníka WWE TKO.

Max Verstappen - F1: Drive to survive
Foto: Vladimir Rys / Netflix

Zdroje: Reuters, Netflix, FT, CBS News

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.