Recenze: Thriller Milé dítě rozhodně není pro slabší povahy. Donutí vás přemýšlet, kolik žen ve světě podobnou hrůzu právě prožívá

Michaela Pašková

Na Netflix nedávno vstoupil německý mysteriózní thriller Milé dítě (Dear Child), který v TOP 10 nejsledovanějších seriálů pořádně zahýbal se sledovaností. Po jeho zhlédnutí lze konstatovat jediné, rozhodně není pro slabší povahy, a přestože celý příběh pouze sledujete na obrazovce, dokáže vás místy vtáhnout do děje tak moc, že vám vše připadá skutečné.

Pozor, článek obsahuje spoilery!

Thriller Milé dítě, který je natočený na motivy stejnojmenné knihy německé spisovatelky Romy Hausmann, je už od své první minuty strhující. Nejprve je vám představena na první pohled ‘dokonalá’ rodina, kterou tvoří otec, matka Lena, dvanáctiletá Hannah a osmiletý Jonathan. Jenže už po pár sekundách vám dochází, že tady něco nehraje. Matka s dětmi musí chodit na toaletu v předem určený čas a pokaždé, co otec vstoupí do domu, musí se musí s dětmi seřadit a ukázat mu své ruce.

Postupně se dozvídáte, že pravidla jsou důležitá a jsou zárukou bezpečnosti. Jelikož děti už od svého narození vyrůstají s těmito pravidly v domě bez oken, do kterého proudí vzduch pomocí ventilace, nepřipadá jim divné, že je matka za jakýkoliv prohřešek otcem fyzicky potrestána. Nepřipadá jim divné, když se Lena psychicky složí a začne brečet, bude se muset následně před otcem ohnout a dobrovolně schytat několik ran. Nepřipadá jim divné, že je matka poutána k posteli a neustále je zraněná. A to je pouze vrcholek celého ledovce.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Marta odešla z domu a nikdy se nevrátila. Její tělo se hledá už 14 let. Dokument Netflixu je noční můrou všech rodičů

Kim Riedle, Naila Schuberth jako Hannah a Sammy Schrein jako Jonathan s nataženýma rukama v seriálu Milé dítě.

Leně se nakonec přeci jen podaří z pekla uniknout, ale protože ji na neosvětlené silnici srazí auto, je společně s dcerou Hannah převezena do nemocnice. Právě tam přijíždějí rodiče Leny, která je už třináct let pohřešovaná, s nadějí, že se jejich dcera konečně našla. Na povrch vyplouvá děsivá pravda a čím více toho víte, tím více toužíte seriál vypnout a zapomenout na něj. Jenže to nejde. Poslušně ho sledujete dál, protože si tvůrci skvěle pohráli s prolínáním přítomnosti a minulosti, díky čemuž je skutečný běh událostí dávkován pro částech a vy toužíte vědět, co už bylo a co ještě bude.

PSALI JSME TAKÉ: Šokující dokument ukazuje dětskou organizaci jako ráj pedofilů. Při natáčení bylo zdokumentováno 82 209 případů zneužívání

Výborně provedené prolínání minulosti s přítomností není jediným pozitivem thrilleru Milé dítě. Herecký výkon Naily Schubert, která ztvárnila Hannah, je zkrátka neuvěřitelný. Herečka narozená v roce 2011 vás nutí svou postavu litovat, a dokonce i nenávidět. Ačkoli to vypadá, že už vás v tomto thrilleru snad nic nepřekvapí, na scénu přichází malá Hannah. Na její výroky se obtížně zapomíná a člověku z nich jde často mráz po zádech. „Prosím tati, tuhle mámu si chci nechat. Vypráví lepší příběhy než ty mámy před ní. Jako ta první,” zní jeden z nich.

Matka objímající děti v seriálu Milé dítě.

Dalším pozitivem je, že vás thriller přiměje přemýšlet nad konáním postav. Přemítáte nad tím, jak byste se v jejich situaci zachovali vy. Podřídili byste se, nebo bojovali? Toužili byste uprchnout z domu anebo uniknout trápení pomocí smrti. Po dlouhých třinácti letech byste se stále modlili za návrat své dcery nebo byste si přáli, aby ji raději našli mrtvou, protože byste věděli, že netrpěla tolik let? Seriál nabízí mnoho otázek, na které naleznete odpověď pouze ve vašem nitru.

Ponuré prostředí a nedostatek radostných momentů dodává thrilleru to pravé ořechové. Tvůrci se postarali o to, abyste do poslední chvíle neviděli tvář otce a slyšeli pouze jeho hlas, díky čemuž vylučovací metodou vyřazujete možné pachatele.

Má vlastně Milé dítě nějaké negativum? Mínus, které tvůrcům jen tak neodpustíte? Ano, má. Samotný závěr thrilleru není příliš uspokojivý a určitě by si zasloužil více rozvést. V pár sekundách sice dostáváte nástin toho, proč svou dokonalou rodinu vytvořil, ale stále to jsou pouhé domněnky.

Thriller Milé dítě je velmi povedený, ale pokud vás snadno něco rozbrečí a trpíte na noční můry, možná ho raději vynechte. Ještě dlouho po jeho zhlédnutí na něj budete myslet a vědomí, že nebyl natočen podle skutečnosti, vám nepomůže. S velkou pravděpodobností je totiž ve světě někdo, kdo prožívá něco podobného, co Lena. Přece jen, o podobných příbězích, které se skutečně stali, jste určitě už slyšeli.

Zdroje: Autorská recenze