Hraná adaptace One Piece vstoupila na Netflix teprve 31. srpna a už se umísťuje v TOP 10 hned v 93 zemích. Konečně známe statistiky prvního týdne tohoto fantasy seriálu. Je to homerun anebo průměrný hit, který doprovází snad nejpropracovanější marketingová kampaň, jež Netflix spustil? Pojďme se na to společně podívat.
Již delší dobu probíhá rozsáhlá marketingová kampaň, prostřednictvím které Netflix propaguje svou hranou adaptaci One Piece. Nechybí akce pro fanoušky, které za přítomnosti kaskadérů a herců probíhaly dokonce už i loni, četné rozhovory s hereckým obsazením a tvůrci, spousta tiskových zpráv a placená reklama.
Po uvedení One Piece minulý čtvrtek to vypadalo, že je hraná adaptace na nejlepší cestě stát se největším hitem Netflixu v historii. Dle pravidelně aktualizovaných údajů webu FlixPatrol jsme mohli zaznamenat, že pirátskému fantasy seriálu stačilo necelých 100 hodin na to, aby ovládl sledovanost hned v 84 zemích, čímž překonal čtvrtou řadu Stranger Things a Wednesday.
Je to k neuvěření, ale hraná adaptace si ještě polepšila. Aktuálně kraluje sledovanosti už v 86 zemích a v TOP 10 je v 93 zemích. Konečně se objevily i statistiky samotného Netflixu, který na svých stránkách zveřejňuje týdenní žebříček TOP 10 s počtem zhlédnutých hodin. Dle těchto údajů diváci za pouhé čtyři dny strávili u One Piece úctyhodných 140,1 milionů hodin a jednotlivé díly sledovali 18,5 milionů hodin.
MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Nový fantasy seriál Netflixu boří žebříčky sledovanosti. Jednotlivé díly stály více jak epizody Hry o trůny
Na druhém místě se nachází britské krimi Kdo je Erin Carterová a třetím dokumentární minisérie Jak se dožít stovky: Tajemství modrých zón. Mezi prvním One Piece a druhým Jak se dožít stovky je propastný rozdíl 124,9 milionů zhlédnutých hodin.
Tyto údaje je samo o sobě těžké dát do souvislosti, takže pirátský fantasy seriál porovnáme s některými předchozími hity Netflixu, které byly rovněž uvedeny ve čtvrtek. Hraná adaptace One Piece během prvních čtyř dní zaznamenala docela dobrý start, protože diváci nad jednotlivými díly strávili více hodin než tomu bylo u letních hitů XO, Kitty a FUBAR.
Nicméně u takového Nočního agenta lidé nad díly strávili 20,6 milionů hodin. Třetí řada Zaklínače nad One Piece těžce zaostává. Jednotlivé díly první části diváci sledovali 15,2 milionů hodin a druhé hodně smutných 7,8.
PSALI JSME TAKÉ: Vývojové peklo živé adaptace legendární mangy Naruto pokračuje. Do hry vstoupila scenáristka Zaklínače
Hraná adaptace One Piece zaznamenala průlomový úspěch a prolomila prokletí zklamání. V minulosti se hrané adaptace mang a anime nedočkávaly zrovna pozitivního hodnocení a komerčně byly převážně neúspěšné.
Zdroje: Netflix, FlixPatrol, What‘s on Netflix