Recenze 2. části Rebel Moon: Hodina sklízení obilí a ultražalostná bitva. Navíc i komár nahání víc hrůzy, než obávaný padouch

Michaela Pašková

Je to pár dní, co na Netflix vstoupila jedna z nejočekávanějších novinek letošního roku, Rebel Moon: Část druhá – Jizvonoška. Pokračování stejně jako úvodní díl selhává na těch nejzákladnějších faktorech. Chabý děj, špatný střih a monotónní dialogy zkrátka ze sci-fi eposu Zacka Snydera nezapomenutelný velkofilm neučiní.

Tam, kde snímek 300: Bitva u Thermopyl dokázal diváky přikovat k obrazovkám, je Jizvonoška přiměje zírat s otevřenou pusou. Bohužel v negativním slova smyslu. Je až k nevíře, ale že se jedná o filmy stejného tvůrce. Zack Snyder, který svůj velkolepý nápad pojatý jako součást Hvězdných válek vymýšlel přes 20 let, se nejprve dočkal odmítnutí, přičemž následně se svou velmi štědrou nabídkou 165 milionů dolarů vstoupil do hry Netflix. Ačkoli se zkušený tvůrce nechal v rozhovoru pro The Hollywood Reporter slyšet, že odmítnutí bylo tím nejlepším, co se mu mohlo stát, nyní už to tak skálopevně tvrdit nejspíš nebude.

Stejně jako George Lucas se Snyder inspiroval akčním dramatem Sedm samurajů, takže tu ve finále máme něco, co nemají být Hvězdné války, ale i jejich naprostý neznalec musí uznat, že tady něco nehraje. Přestože měl tvůrce po odmítnutí svůj dlouholetý projekt z části přepracovat, zřejmě si s tím až tak velkou práci nedal. Nápady překypující sci-fi svět nebyl ničím obohacen, protože obě části Rebel Moon jsou jako vystřižené scény z jiných filmů.

U první části, ve které se Kora rozhodla bránit měsíční kolonii Veldt a proto se vydala na riskantní mezihvězdnou misi, by se možná nudný děj dal prominout, protože snímek své diváky připravuje na něco velkého. Bohužel druhá část pokračuje v zajetých kolejích. Únavně čekáte na vyvrcholení, které by vás posadilo na zadek a u něhož byste si řekli, že za tohle váš drahocenný čas stál. Nejenom, že poslední akcí nabitá hodinka je špatnou podívanou, ale četné zpomalené záběry, díky kterým jste si film 300: Bitva u Thermopyl mohli naplno vychutnat, tady nefungují. Snyder zřejmě nikdy neslyšel, že čeho je moc, toho je příliš.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: TVŮRCE FILMU REBEL MOON NENÍ ZROVNA DVAKRÁT NADŠENÝ. NETFLIX SE DOPUSTIL CHYBY, KTEROU POHŘBIL POTENCIÁL VELKOLEPÉHO SCI-FI EPOSU

Krátce po událostech Zrozená z ohně Kora se svou partou bojovníků přichází na Veldt, kde s radostí oznamuje, že zabila Atticuse Noblea, kterého hraje Ed Skrein. Myslí si, že jsou všichni v suchu, a to z důvodu, který už při vysvětlování postav nedává moc smysl. Admirál padne, jeho bitevní loď se vrátí domů a je po všem? To snad ne. Brzy se však všichni dozví, že tomu tak nebude, jelikož míří přímo k nim.

Za pouhých pět dní tak musí obyvatelé kolonie za pomoci bojovníků sklidit obilí a připravit se na boj. To, co by rozhodně dobře fungovalo v seriálu, tady dosti pokulhává. Před sebou máme hodinu sklízení obilí a nejrůznějších monologů, které mají lidi stmelit a vyburcovat k tomu, co přijde. Pomyslné sedění bojovníků u jednoho stolu a vylévání si srdíčka působí jako špatný vtip. Kdyby bylo divákům umožněno více je poznat, oblíbit si je, možná by jejich smutné příběhy nemusely být vnímány jako něco, co má pouze přidat na minutách celému filmu.

Obávaný admirál, kterého máte nenávidět, hrůzu jen tak někomu nenažene. I malý krvežíznivý komár je na tom lépe než on. Takže když se konečně se svou bitevní lodí Králozor objeví na Veldtu, moc škody nezpůsobí. Boj plný zvratů a napínavých momentů se nekoná. Namísto toho divák nabude dojmu, že tohle už někde viděl.

Na celé druhé části je opět s přehledem nejlepší představitelka Kory, Sofia Boutella. Ohebností proslulá herečka zrátka obě části táhne. Její kadeřnické umění by ji mohla nejedna dáma závidět, přičemž by kadeřnice měly nejspíše utrum. Nicméně radit v milostných věcech by nikomu neměla, protože i Bridget Jonesová je na tom lépe než ona.

PSALI JSME TAKÉ: RECENZE: MLADÁ DÁMA S MILLIE BOBBY BROWN JE POHÁDKOU, JAKOU SVĚT SICE JEŠTĚ NEVIDĚL, ALE ZNOVU UŽ ANI VIDĚT NEPOTŘEBUJE

Je velice smutné, že nejvtipnějším momentem celé druhé části je chvíle, kdy se Gunnar poprvé objeví oholený, protože vás svým novým vzezřením přiměje uvažovat nad tím, kdo to vlastně je. Pokud bych měla vybrat nejlepší část z celé dvojky, byl by to okamžik, kdy na scénu nastoupil robot Jimmy, kterému hlas propůjčil Anthony Hopkins, a začal bojovat.

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška

Stejně jako v případě úvodního dílu žádná vtipná hláška nepadá, jednotlivé scény na sebe moc nenavazují a děj je vleklý a veskrze nudný. Pokud jsem první části udělila 5 bodů z 10, nemohu Jizvonošku ohodnotit lépe. Jen málokterý film jsem dokázala zhlédnout celý až na třetí pokus. Více jak 4 body druhé části bohužel udělit nemohu.

Autorskou recenzi první části si můžete přečíst zde.

Zdroje: Autorská recenze, The Hollywood Reporter