Recenze: Očekávaný velkofilm Rebel Moon je velkým zklamáním. Působí jako špatná kopie Hvězdných válek

Michaela Pašková

Novinka Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně měla být jednou z největších letošních podívaných, protože za jejím vznikem stojí Zack Snyder, režisér, který je mimo jiné podepsán pod skvělými snímky Muž z oceli a 300: Bitva u Thermopyl. Navíc na film pěli chválu i herci, kteří si v něm zahráli. Ti ho označovali za velkofilm. Vypadá to však, že Snyder zapomněl na zlaté pravidlo méně je někdy více.

Dlouhých 20 let si Zack Snyder pohrával s myšlenkou na natočení eposu Rebel Moon, dolaďoval detaily a nyní, když je první část konečně venku, je zřejmě z reakce diváků dost zklamaný.

Příběh odehrávající se ve vzdáleném koutě galaxie sleduje Koru, mladou ženu, jež našla útočiště v mírumilovné měsíční kolonii Veldt. Protože byli král s královnou a jejich dcerou zavražděni, na dobytých planetách poblíž Mateřského světa zavládl chaos a začalo se šeptat o revoluci. Senátor Balisarius využil příležitosti, chopil se moci a prohlásil se za regenta. Aby předvedl svou moc, poslal svého nejbrutálnějšího velitele na nejvzdálenější planety podrobené Mateřskému světu, kde měl vyhledat a zajmout revolucionáře.

Netrvalo dlouho a admirál bitevní lodi Kralozor zamířil na Veldt, kde se jeho vojáci nechovali zrovna vzorně. Protože si byla žena jménem Kora vědoma toho, co Mateřský svět dokáže, rozhodla se Veldt ochránit. Z tohoto důvodu se vydala na riskantní mezihvězdnou misi, kde hodlala shromáždit bojovníky, kteří by jí s ochranou Veldtu pomohli.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: RECENZE: APOKALYPTICKÝ THRILLER NECH SVĚT SVĚTEM NUTÍ DIVÁKY PŘEMÝŠLET O TŘETÍ SVĚTOVÉ. PODLE NĚJ SE EVROPA NACHÁZÍ NA POKRAJI PRVNÍ FÁZE

Sofia Boutella jako Kora v eposu Rebel Moon.

Přestože příběh první části nezní špatně a dokáže nalákat nejednoho diváka, děj značně pokulhává. Na červeném podnose Snyder servíruje přílišné množství postav, přičemž, než si stihnete nějakou oblíbit, zemře nebo v lepším případě upadne v zapomnění.

Aby toho nebylo málo, nástup jednotlivých bojovníků působí amatérským dojmem. Divák může mít dojem, že režisér nejenom jejich scény značně osekal, ale ve střižně je slepili dohromady aniž by vlastně věděli proč. U většiny bojovníků chybí mezičlánek, proč si Kora vybrala právě je. I když jí s výběrem vlastně pomáhal Kai, takže až na obávaného generála Tita, dal v podstatě nesourodý tým dohromady on.

Mezi jednotlivými postavami chybí chemie, dialogy nefungují, nenastává žádný vtipný moment nebo hláška, která vám utkne v paměti. Snyder původně zamýšlel, že z Rebel Moon udělá samostatný příběh Hvězdných válek, jeho nápad se však neujal. V takovém případě byste čekali, že svůj vymyšlený vesmír předělá a pořádně zapracuje na scénáři, aby nepůsobil jako špatná kopie. I divákům, kteří se neorientují v obrovském světě Hvězdných válek ale dojde, že tady něco nesedí. Máme tady například světelné meče, a v jeden moment dokonce vojáky, co vypadají jako stormtroopeři. Kromě toho byste řekli, že se Snyder nechal inspirovat světem Harryho Pottera, protože tvor, kterého Tarak zkrotil, vypadá jako příbuzný Klofana.

PSALI JSME TAKÉ: RECENZE: ZÁVĚR KORUNY UPÍRÁ PŘÍLIŠ POZORNOSTI NA ŠPATNÉ VĚCI. NEJDOJEMNĚJŠÍ LINKA PATŘÍ PRINCEZNĚ MARGARET

Staz Nair jako Tarak a tvor, kterého v eposu Rebel Moon zkrotil.

Snad největším mínusem celého filmu je skutečnost, že už od začátku dokážete předpovídat, kdo je zrádce. Kora, obávaná válečnice, nejhledanější osoba v celém Impériu, mu s lehkostí skočí na špek. Kdyby aspoň působil geniálně, možná by se to dalo odpustit, ale takhle opravdu ne.

Záporák prvního dílu, admirál Noble, se prochází v uniformách, jež působí, že je snad ušili v Německu. Kromě toho je milovníkem košil a kravat, což vybízí k otázce, zda je vesmír Rebel Moon pojat jako naše vzdálená budoucnost. I když má být Noble nemilosrdný a hrůzu nahánějící pravá ruka Balisaria, není tomu tak.

Ed Skrein jako Admirál Noble v eposu Rebel Moon.

O tom, co je na prvním díle špatně, by se dalo diskutovat ještě dlouho. Pokud bych měla zvolit něco, co se mi na Zrozená z ohně líbilo, nejspíše by to byla část, ve které se Tarak přidal k týmu. Scéna, ve které admirál přišel o zuby, rovněž nebyla špatná. Nicméně to, co jí předcházelo, pochválit nelze. Představitelka Kory, Sofia Boutella, je opravdu pružná tak, jak se říkalo. Její schopnosti by z ní v budoucnu mohly udělat vyhledávanou představitelku akčních hrdinek.

Zrozená z ohně je úvodem, který nás má připravit na to, co přijde, na údajně velkolepý druhý díl, který nás má posadit na zadek a přimět netrpělivě vyhlížet trojku, na které už Snyder pracuje, ačkoli jí Netflix ještě nedal zelenou. Je však ve hvězdách, kolik diváků se k Jizvonošce vrátí, protože úvod se zkrátka moc nepovedl. S přihlédnutím k aktuálním recenzím na nejrůznějších platformách bude muset nejeden divák popřemýšlet nad tím, zda je ochoten dát druhému dílu šanci.

Jedničce dávám maximálně 5 bodů z 10.

Zdroje: autorská recenze