Recenze: Poslední díly třetí řady Zaklínače obsahují jednu z nejlepších scén celého seriálu a drží se předlohy

Michaela Pašková

Na Netflix vstoupily poslední tři díly třetí řady fantasy seriálu Zaklínač (The Witcher), které jsou naplněné akčními scénami a vtipnými momenty. Poslední díly třetí řady Zaklínače obsahují jednu z nejlepších scén seriálu a drží se předlohy. Nesou se však i ve smutném duchu, protože Henry Cavill oficiálně přestal být Geraltem z Rivie.

Pozor, článek obsahuje spoilery z třetí řady!

Právě zveřejněný závěr třetí řady seriálu Zaklínač krásně navazuje na poslední červnový díl, který končil povedeným plesem, jehož účastníci snad v pletichaření předčili i Hry o trůny. Nádherné róby čarodějnic a falešné úsměvy přítomných byly pouhou zástěrou pro navazování spojenectví a očekávání toho, co přijde na sněmu Bratrstva. Geralt, ze kterého vypadlo pro Yennefer nečekané Miluji tě”, měl jako vždy takových šaškáren plné zuby, ale zároveň byste při sledování jeho počítání řekli, že ho ples ve skrytu duše bavil. Sice se na něm neoháněl mečem, ale svými slovy dokázal naštvat snad i vzduch. Své přání propíchnout Stregobora vidličkou ovšem k naší smůle neuskutečnil.

Je všeobecně známo, že jedním z důvodů odchodu Henryho Cavilla z postavy Geralta je nedostatečná věrnost seriálu jeho předloze. V první částí trojky to ovšem vypadalo, že tvůrci konečně vyslyšeli jeho četné připomínky a přestali si vymýšlet nesmyslné dějové linky jako to dělali převážně ve druhé řadě. Není tedy divu, že fanoušky zaklínačského světa, diváky i kritiky zajímá, jestli se toho drželi i v posledních třech dílech třetí řady. Po jejich zhlédnutí se dá s jistotou říci, že ano.

Přestože si tvůrci stejně jako v předešlých řadách pár věcí upravili, drželi se důležitých momentů z knižní série polského autora Andrzeje Sapkowského. Neochudili nás například o pokus o převrat na Thaneddu, za kterým stáli Fillipa a Dijkstra, působivé odhalení hlavního padoucha, jenž celou dobu tahal za nitky celému Bratrstvu přímo pod nosem, a útok Francescy na věž Tor Lara.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT: Fanoušci i herci smutní po odchodu Henryho Cavilla. Novému představiteli Zaklínače ale kolegové fandí

Útok a následný boj o věž Tor Lara je rozhodně nejlepším momentem třetí řady. Pokud vezmeme v potaz celý seriál, můžeme říci, že se s přehledem řadí mezi nejlepší scény a možná jim i kraluje. Zkrátka tomu nechybí vůbec nic. Nervy drásající boj a přiměřené množství krve, které nepůsobí jako by někdo pustil kohoutek, nám s přehledem poskytují působivý zážitek.

Protože druhá část trojky obsahuje jednu z nejlepších scén, zřejmě vás nepřekvapí, že je tomu i naopak. Poté, co Ciri na věži Tor Lara proskočí nestabilním portálem, ocitne se uprostřed Korathské pouště. Jejímu počítání je věnován skoro celý sedmý díl a to je kámen úrazu. Ano, jedná se o důležitý moment, během kterého se střetává s přízraky minulosti, ale vážně se musíme skoro hodinu dívat na to, jak se snaží dostat z pouště?

Geralt se po boji o věž Tor Lara ocitá na nějaký čas v Brokilonu, prastarém lese obývaném dryádami, kterým vládne Eithné. Právě sem ho následuje Marigold, jenž v druhé části trojky opět chrlí jednu hlášku za druhou. Na jeho Vidíš tu nohu? Je jak fusekle plná dětských kuliček”‘ se prostě nedá zapomenout. Pánové zde střetávají Milvu, která ačkoliv je člověkem, je skvělou lučišnicí a lovkyní a konkurentkou Marigolda. V čem? Samozřejmě v hláškách. Jestliže zbožňujete Marigolda, budete Milvu milovat.

To bychom měli podobnost s předlohou, nejlepší a jednu z nejhorších scén, a příchod důležité postavy. Co se týče vzhledu jednotlivých postav, kostýmní návrhářky, vizážistky a kadeřnice jsou si řadu od řady jistější ve své práci, díky čemuž například obočí Ciri konečně působí přirozeněji. Nicméně v jeden moment Geralt vypadá, že svým neodolatelným šarmem urazil kadeřnici, která mu za trest na hlavě vytvořila špatnou trvalou.

PSALI JSME TAKÉ: Geraltem se nemusel stát Henry Cavill. O jeho roli se ucházel jiný herec, který hraje v Zaklínačovi

Konce posledních dílů trojky vás nutí těšit se na to, co bude následovat a to je oproti předchozím částem podstatné zlepšení. Henry Cavill se jako Geralt z Rivie dokázal s Yennefer rozloučit, ale nebudeme vám prozrazovat jak, protože bychom vám tím zkazili první dojem z důležitého momentu.

Druhá část třetí řady je bezesporu lepší než její počátek. Tvůrci si dali vážně záležet na tom, aby nadcházející čtvrtá řada měla všechny předpoklady k natočení podle slibované páté knihy.

Zdroj: Autorská recenze