Pět geniálních vědců na různých kontinentech a v různých dobách zjišťuje, že se svět otřásá v základech. Zákony přírody přestávají platit a na obzoru číhá děsivý osud. Netflix uvedl nové sci-fi Problém tří těles. Neznámá hrozba vyzve vědce ke hře, a ti se ocitnou v úplně jiné realitě, kde musí vyřešit skutečný problém tří těles. Podívejte se, jak tvůrci vytvořili imerzní svět, který pohltí nejednoho diváka.
Produkční práce na seriálu začaly 15. listopadu 2021 ve světoznámých Shepperton Studios v Anglii. Natáčel se devět měsíců a skončil v srpnu 2022. Většinu práce tvůrci odvedli v Anglii, přičemž se využilo nejen mnoho krásných scenérií této země, ale i řada lokací včetně Londýna, Buckinghamshire, Hampshire, Surrey, Portsmouthu, Kentu, Oxfordu, Sussexu a Bedfordshire. Dalšími lokacemi byly španělský Badajoz, sídlo OSN v New Yorku a mys Canaveral na Floridě.
David Benioff a D. B. Weiss našli nové talenty a také povolali řadu dřívějších spolupracovníků, mimo jiné produkční designérku Deborah Riley, VFX producenta Steva Kullbacka, kameramana Jonathana Freemana, režiséra Jeremyho Podeswu a skladatele Ramina Djawadiho. Kromě Tsanga a Podeswy se ke štábu připojili také režiséři Minkie Spiro a Andrew Stanton.
Vytvoření několika prostředí virtuální reality, která San-Ti vytváří, představovalo pro celý tvůrčí tým poměrně náročnou výzvu. Kromě scén odehrávajících se v současné verzi reality muselo být každé na míru vytvořené prostředí virtuální reality, s prvky budování světa, jako jsou historické postavy, obrovské armády, několik sluncí a dehydratovaná těla, pečlivě vybudováno a poté okamžitě zničeno. „Nejnáročnějším aspektem byl počet kulis. Většinou nic nezůstane stát déle než dva dny a nejsou to malé věci, které stavíme na jeden den nebo půlden natáčení,“ říká Bernadette Caulfieldová.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: POTVRZENO, PEAKY BLINDERS SE VRACÍ JAKO FILM I S CILLIANEM MURPHYM. TVŮRCE STEVEN KNIGHT PROZRADIL DETAILY
Slunce z tisíce LED obrazovek
„Vytvořili jsme obrovské LED jeviště s tisíci LED panely a máme naprostou kontrolu nad světlem, můžeme napodobovat východ a západ slunce. Práce s osvětlením tímto způsobem byla velmi zábavná a fascinující, protože jsme mohli naprogramovat všechny tyto světelné rozdíly speciálně pro různé odstíny pleti jednotlivých herců,“ říká režisér prvních epizod Derek Tsang.
Produkční designérka Deborah Rileyová se ujala úkolu vymyslet a realizovat prostředí napříč celým spektrem, prostředí v současném Oxfordu a Číně z 60. let minulého století a všechny vlastní úrovně ve světě VR. Její tým si dal záležet na tom, aby reálná prostředí, zejména flashbacky z 60. let, byla vytvořena autenticky. Supervizor nemovitostí Jack Garwood získal co nejvíce věcí ze starožitnictví v Číně, aby vytvořil prostředí 60. let minulého století, a to až po šálky a konvičky na čaj. Pro scény z pracovního tábora tým využil referenční fotografie a vyrobil klíčové rekvizity, jako jsou lopaty, jařma a zařízení na posouvání klád. Tým také ručně vyrobil cigarety, které jsou vidět na obrazovce, a přidal dobově autentické čínské značky.
PSALI JSME TAKÉ: RECENZE: AMBICIÓZNÍ PROBLÉM TŘÍ TĚLES MŮŽE BÝT NOVÝM TAHOUNEM NETFLIXU. I PŘES POMALÝ ROZJEZD JDE O VELMI PODAŘENÉ SCI-FI DÍLO
S každým prvkem produkce, od psaní až po získávání dobově autentických šálků, bylo zacházeno s maximální péčí. A i když to nebyla maličkost, tvůrčí tým se nemůže dočkat, až fanoušci, a to dlouholetí i noví, uvidí, co vytvořili.
„Doufejme, že to bude show, která se bude lišit od všech seriálů, které jste kdy zažili, od jedinečných vizuálů až po komplexní a vzrušující tajemství, kolem kterého se vše točí. A doufáme, že je to příběh, který si opravdu užijete a který vás pohltí,“ říká Weiss.
Zdroje: Netflix