Mentálně narušený Kozub, úderný humor a rozporuplné recenze: Netflix uvede bláznivou road movie komedii od režiséra seriálu MOST!

Eva Lenská

Na Netflix míří další bláznivá komedie režiséra Jana Prušinovského, který má na svědomí seriálový hit Most! s Erikou Stárkovou. Ujetý road movie Grand Prix určitě pobaví fanoušky formule 1 i Štěpána Kozuba. Je třeba se ale naladit na správnou vlnu, neboť diváci mají na film rozporuplné názory.

Česká komedie z roku 2022 líčí příběh dvou bratranců Romana (Kryštof Hádek) a Emila (Robin Ferro), kteří sní, že se jednou dostanou až na závody formule 1. Roman vede takový obyčejný a ušmudlaný autobazar na okraji města, má tři děti a poněkud živelnou ženu (Anna Kameníková).

Emil si potrpí na pořádek, proto si piplá svoji autodílnu v centru a o vozech ví úplně všechno. Když jednoho dne vyhraje v televizní soutěži lístky na Velkou cenu Španělska v Barceloně, netuší ani jeden z dvojice, že jejich výlet za snem se brzy změní v divokou jízdu napříč Evropou. Zvláště když se na ně nalepí pošuk Štětka (Štěpán Kozub), Romanův kámoš a tamní magnet na maléry.

V bláznivém road movie hrají také Miroslav Donutil a Tatiana Dyková. Na Kinoboxu si komedie Grand Prix vysloužila lehce nadprůměrné hodnocení 58 %. Některým divákům se tato šílenost líbila, ale jiní ji označili za brak.

„Cítil jsem se jako uvězněný dvě hodiny v autě s nejhoršími lidmi, jaké si můžete představit na třídním sraze základky,“ napsal jeden z nich. „Humor je založený na tom, že lidi křičí. A čeští filmaři si tradičně umí představit jako morální jádro filmu pouze mentálně narušenou postavu,“ dodal.

„Příběh je prázdný, nescelený, postavy podprůměrné a humor chabého rázu. Nejvíc mě pobavila Dyková, protože jsem chvíli musel přemýšlet, jestli je to vůbec ona,“ uvedl další. „Zábavná jednohubka, která ovšem nepřinese nic nadprůměrného. Humor je jednoduchý, ale uderný. Když se člověk zvládne naladit na správnou vlnu, jistě si film užije od začátku do konce,“ hodnotí jiný recenzent.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: 7. ŘADA SERIÁLU CIZINKA VYJDE NA PODZIM. POSLEDNÍ 8. SE UŽ NATÁČÍ

Filmoví kritici se také neshodli. Martin Svoboda z Kinoboxu dal filmu pouhých 40 % a shrnul jej slovy: „Grand Prix je na jednu stranu typická komedie o cestě chybujícího člověka za nápravou, ovšem s tím, že se v ní nikdo nenapraví. Prušinovský ostatně svůj svět zaplňuje příliš komplexními motivy, aby nějaký banální žánrový akt nápravy mohl doopravdy stačit. Tato komplexita ale nemůže vyniknout, protože Prušinovský zároveň propadá svému protagonistovi a vše deformuje tak, aby se jeho hrdina mohl u závěrečných titulků cítit lépe.“

Věře Míškové z Novinek se komedie naopak celkem líbila. Dala jí 70 % a napsala o ní: „Grand Prix nabírá dech zvolna, jako když začátečník rozjíždí auto. Některý vtip zabere, pak to trochu škytne, ztratí tempo, zase se nadechne a pak konečně jede na plný plyn. Film má nakonec méně humoru a nadsázky, než mohl mít. I tak jde ale vedle všech těch více či méně romantických českých komedií o příjemné osvěžení.“

Ujetá česká komedie Grand Prix bude na Netflixu dostupná od 17. dubna.

Zdroje: Kinobox, Grand Prix film, Falcon, Novinky

Hodnocení na Kinoboxu: 58 %