Kazmův film neodhalil podvod se Shopaholic Adel, ale vlastně je to škoda. První recenze další diváky zřejmě nenalákají

ONEMANSHOW: The Movie, Foto: Bontonfilm

Kamil Bartošek alias Kazma dlouho lákal na svůj nový projekt ONEMANSHOW: The Movie. Tisíce lidí si nakoupily vstupenky na promítání, a dokonce se vyprodaly některé kinosály. Film, od kterého mělo mnoho diváků velké očekávání, a Kazma jej opravdu velkolepě propagoval, ale nakonec není příliš pozitivně hodnocen.

Kazma měl dlouho soukromý profil na Instagramu, nebyl aktivní na sociálních sítích a nebyl ani příliš vidět na veřejnosti. Přes čtyři roky pracoval na svém největším a přísně tajném projektu ONEMANSHOW: The Movie. Film, o kterém říkal, že přepíše historii české kinematografie a vezme diváky za hranice filmového plátna, ale hned po vydání dostává od mnoha diváků i kritiků spíše bídu.

Na to, že nedávno v podcastu Čestmíra Strakatého Kazma říkal, že je film opravdu dobrý a propracovaný a je na něj hrdý, mnoho diváků, kteří jej už měli možnost vidět, si to nemyslí. Na ČSFD má ONEMANSHOW: The Movie aktuálně pouhých 22 %, což ho řadí mezi nejhůře hodnocené české filmy na platformě. Ačkoliv horší než Cool Girl! to být rozhodně nemohlo.

Ti, kteří film hodnotí jako odpad!, to sice trochu přehánějí a možná zkrátka jen Kazmu nemají rádi, protože alespoň pár hvězdiček si tahle kazmovina určitě zaslouží, minimálně po vizuální stránce. Je ale jasné, že mnozí po velkém marketingovém humbuku čekali více.

„Filmu asi nejvíce škodí ty filmové, a hlavně fiktivní prvky. Kazma už nejednou dokázal že v realitě umí udělat obrovskou show, škoda jen že to neudržel i ve filmu,“ píše se v jedné z recenzí na hodnotící platformě.

Mirka Spáčilová ze serveru iDNES ke Kazmovi byla rozhodně shovívavější než uživatelé ČSFD, a dala mu „luxusních“ 35 %. Samozřejmě ve srovnání s její obvyklou pětašedesátkou je to docela podmírák. „Na vnější humbuk, který se kolem něj budoval, je film sám o sobě až překvapivě málo jiný, málo drzý, málo rebelský, málo provokativní a pramálo zajímavý,“ píše.

Kazma na předpremiéře filmu, kde byla přítomna hromada slavných hostů, nastoupil před publikum a řekl, že všichni, kdo mysleli, že žádný film nenatočil, měli pravdu. Na obrazovce se pak objevil obří prostředníček… Kazma tedy neukázal zadek ani nepromítal diváky z jednoho sálu do druhého, jak s humorem říkal v podcastu Čestmíra Strakatého. Ale možná to udělat měl. Schytal by třeba méně kritiky.

„To, co se na plátně odehraje, dějiny filmu rozhodně nepřevrátí naruby. A pokud se snímku skutečně daří naplňovat něco ze slibovaných rysů – tedy být něčím, co tady ještě nebylo, jediným filmem, který skončí v realitě – lze jen hlavně doufat, že nic podobného tady už ani nebude. Sto minut tajnůstkářské dějové matlanice totiž selhává ve své filmové části i v tom, co má pokračovat po odchodu z kina,“ píše ve své recenzi Eva Müllerová z webu Červený Koberec.

Mnoho lidí očekávalo, že celý film bude navazovat na ne příliš povedený projekt Zakopal jsem auto. A ano, nakonec po tomto filmu opravdu máte možnost něco vyhrát… Jenomže, jak píše Jonáš Zbořil ze Seznam Zpráv ve své recenzi. „Avizovaná soutěž po filmu, do níž se mají diváci zapojit, dojem z ONEMANSHOW: The Movie rozhodně nespraví. Působí jako zcizovák, který má kouzelníkovi pomoci odvést pozornost, aby mohl dotáhnout svůj trik: tedy narvat kinosály lidmi, kteří s vidinou odměny ochotně dokoukají fakt špatný biják.“

Cival z MovieZone se hned na začátku své recenze opírá do nadmíry product placementu, kterému jsou některé části filmu šité na míru. Show popisuje jako zručné znásilnění filmového plátna v zájmu ždímání peněz, jak od statisíců diváků, tak od partnerů, kterým nestačí jen solit za storiečka na socky. Na druhou stranu uznává, že má film pěknou vizuální stránku, v čemž se shoduje například se Stanislavem Hruškou ze StandaShow, podle kterého jsou barvy i střih perfektní jako v drahém hollywoodksém bijáku.

Martin Svoboda z Kinoboxu pak píše. „ONEMANSHOW: The Movie je z těch filmů, kterým by prospělo, kdyby se o nich navždy mluvilo v médiích, ale nikdy nemusely odpremiérovat. Jedná se o povrchní a ve všech slova smyslech fádní loupežní komedii, jež okolo sebe hodně máchá rukama, ale nakonec je jen stominutovou reklamou na internetovou celebritu.“

Jedna recenze za druhou, a většina se kupodivu shoduje. To se tak často nestává. Co mají ve většině ještě společného je názor, že pokud se vám líbily dřívější projekty Kazmy a jste jeho fanouškem, s ONEMANSHOW: The Movie byste mohli být spokojeni.

Na druhou stranu je jasné, že od filmu všichni čekali víc, už i proto, jak ho celou dobu Kazma prezentoval. Teď nezbývá než doufat, že je za tím vším něco víc a tohle byl jen začátek daleko zajímavějšího projektu, kdy se ještě budeme všichni divit, až skončí a Kazma odhalí všechny své úmysly.

Internetoví konspirátoři rozhodně nebudou mít klid a mohou začít zase od začátku. Teorie o tom, že Kazma odhalí původ covidu-19 až k tomu, jak všem vytře zrak tím, že Shopaholic Adel byla jeho projekt, už mohou zavřít do šuplíku. Na druhou stranu je to ale škoda, protože značná část internetových uživatelů by jistě nadšením zajásala, kdyby byla Shopaholic Adel opravdu JEN projektem Kazmy a Kazma by možná schytal i méně kritiky.

Zdroje: ONEMANSHOW: The Movie, Čestmír Strakatý, StandaShow, ČSFD, Červený Koberec, Seznam Zprávy, Kinobox, MovieZone, iDNES