Psychologické triky značek, kterými nás nutí neustále kupovat nové věci a další praktiky ukáže dokument Kup teď: Konspirace v košíku

Eva Lenská
Foto: Netflix

Chtěli byste odhalit skryté taktiky a tajné strategie nejznámějších světových značek a nenechat se jimi ovládat? V tom případě nesmíte vynechat nový dokumentární film s názvem Kup teď: Konspirace v košíku (Buy Now: The Shopping Conspiracy), který míří na Netflix. Díky tomuto kousku se brzy vymaníte z věčného kolotoče nekonečného nakupování.

Britský dokument Kup teď: Konspirace v košíku poskytne divákům exkluzivní přístup do tajného světa nejbohatších a nejmocnějších značek, jako jsou firmy Apple, Amazon a Adidas. Zasvěcené osoby a informátoři odhalí vše, od miliardových marketingových mašinérií, až po designérské finty a psychologické triky, jejichž cílem je manipulovat se spotřebiteli v celosvětovém měřítku.

Film hravým a převratným stylem zve diváky na divokou jízdu špinavým světem skrytým pod nánosem pozlátka, kde nic není takové, jak se zdá. Zároveň je vyzbrojí životně důležitými poznatky, které jim pomohou chránit se před triky chamtivých obchodníků.

ČTĚTE TAKÉ: Konec Gabriela v Emily v Paříži? Herec Lucas Bravo se ostře pustil do seriálu a už nechce být jeho součástí

Návod, jak převzít kontrolu od držitele ceny Emmy

Režie dokumentárního filmu se ujal držitel ceny Emmy, scénárista a filmař Nic Stacey, který se podílel například na úspěšných dokumentárních seriálech Svět klidu a Planety: Nové obzory. Proč se rozhodl zaměřit se na kolotoč nakupování a triky věhlasných značek?

Připadalo mi, že právě teď je ideální doba pro natočení tohoto filmu! Kup teď: Konspirace v košíku je o moci, kontrole a neúprosné snaze přimět nás, abychom nakupovali více. Na začátku jsem si o sobě myslel, že jsem dobře informovaný spotřebitel, ale rozhovory s lidmi na vysokých pozicích ve velkých společnostech mě opakovaně šokovaly, odpověděl.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Příběh, u kterého nezůstane jedno oko suché: Poválečný historický film Vlak pro děti je inspirován skutečností

Zjistili jsme, že systém je mnohem problematičtější, než si většina lidí uvědomuje. Pravda je taková, že zde funguje vysoce sofistikovaná mašinérie, která nám neuvěřitelně ztěžuje vědomé a zodpovědné rozhodování. Doufám, že až lidé film zhlédnou, uvědomí si, že je možné nad tím převzít kontrolu. I když je toto téma ze své podstaty temné, chtěl jsem ho podat upřímným a zábavným způsobem a zdůraznit, že jako spotřebitelé za to vždy nemůžeme. Zde je návod, jak můžeme tento kruh přerušit, pokračoval.

„Naše společnost je hrdá na to, že se jí podařilo uvést do života tak originální a důležitý příběh. Místo toho, aby na spotřebitele ukazovala prstem, poučovala je a vyvolávala v nich pocity viny, dělá pravý opak a obrací se na ty, kteří jim všechny ty věci prodávají. Bylo nezbytné, aby byl film inspirativní, motivující a zároveň hravý, rozpustilý a vizuálně působivý. Doufáme, že se diváci budou cítit posíleni a že film povzbudí velké značky, aby převzaly odpovědnost za své činy a výrobky,“ řekla výkonná producentka a kreativní ředitelka produkční společnosti Grain Media, držitelka cen BAFTA a Emmy Chloe Leland.

Dokumentární film Kup teď: Konspirace v košíku bude mít na Netflixu premiéru 20. listopadu.

Zdroje: Deadline, Televisual, Netflix

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.