Zhruba v půlce října Netflix uvedl britský krimi sci-fi seriál Těla (Bodies), který stále vládne sledovanosti. Není divu, že příběh vycházející z grafické novely Si Spencera diváky naprosto uchvátil. Přeci jenom vyšetřování čtyř detektivů ve čtyřech časových osách se jen tak nevidí. Tvůrce seriálu promluvil nejenom o natáčení, ale zároveň prozradil, zda můžeme očekávat pokračování.
Seriál Těla se odehrává v londýnském East Endu v letech 1890, 1941, 2023 a 2053. Na Longharvest Lane je pokaždé nalezeno stejné nahé mužské tělo a úkolem detektiva z dané časové osy je vše vyšetřit. Detektivům velmi rychle dochází, že jsou jejich pátrání propojena. Aby přišli na kloub spiknutí trvajícímu přes 150 let, musejí napříč různými dobami spolupracovat.
Jedná se o napínavou podívanou, která své diváky s naprostou lehkostí nutí zhlédnout další díl. Jelikož příběh vychází ze stejnojmenné grafické novely britského spisovatele, dramatika a editora Si Spencera, nebylo pro tvůrce vůbec snadné vložit dramatu nový nádech. Paul Tomalin a zbytek tvůrčího týmu to však zvládl s naprostým přehledem.
V exkluzivním rozhovoru pro HELLO! Tomalin uvedl, že jakmile dostal do rukou grafickou předlohu, okamžitě věděl, že jde o něco výjimečného. „Je to ta nejdivočejší věc, jakou jsem kdy četl,“ řekl a dodal, že se původně zdráhal pustit do natáčení něčeho tak šíleného. Jakmile ale začal, rychle našel pevnou půdu pod nohama.
Grafickou novelu on a jeho kolegové používali jako ‚cestovní mapu‘, pomocí které se drželi postav, časových linií a myšlenek. Došlo jim však, že chybí kousek skládačky, jenž by vše propojil a držel pohromadě. A právě v tomto bodě vstoupila na scénu postava herce Stephena Grahama. „Poměrně rychle jsme si uvědomili, že potřebujeme postavu Stephena Grahama, aby se v podstatě stala motorem, jenž věci posune směrem, jakým jsme chtěli.“
Ať už si hercova postava v seriálu říká Elias Mannix nebo Julian Harker, je středobodem děje. Jeho plán přetvořit svět k obrazu svému je ústředním bodem všeho, co se v kriminálním sci-fi děje. Je tedy dost šílené, že v předloze se tato postava vůbec nevyskytuje.
Tomalin na herce pěje jen samou chválu. Natáčení během pandemie probíhalo stylem ‚dělá to Stephen Graham‘. Scénárista a zároveň tvůrce si neustále opakoval: „Kámo, píšeš pro Stephena Grahama, měl by sis být jistý, že tvé prsty tento úkol zvládnou.“
Ačkoli Tomalin neměl s hercem mnoho času na osobní setkání, zůstal v úžasu poté, co viděl, jak přivedl postavu Eliase Mannixe k životu. Pokaždé, když mu on a spoluscénaristka Danusia Samal poslali jeho scény, vracel jim je se svými poznámkami a připomínkami. Graham podle něj zná sílu ticha a pohledu. Stačí mu říct pouhou větu s určitou intonací, nahodit výraz a pohled, čímž vše povýší na vyšší úroveň a dodá tomu grády.
Tomalin je otevřený vůči potenciálnímu pokračování seriálu. Nicméně chtěl, aby první řada měla svůj konec. „Vydali jsme se do Netflixu s tím, že tohle je jedna série, jedna a hotovo, chceme ji uzavřít.“ Přiznal, že by otevřený konec byl vůči divákům nefér a sám takové závěry nenávidí. Nesnáší, když ho něco nadchne a pak musí čekat rok a půl na pokračování.
„Opravdu jsme chtěli, aby diváci měli pocit, že na konci viděli červenou oponu,“ řekl a vzápětí dodal, že to dle něj udělali opravdu uspokojivým způsobem a je na to hrdý. „Jako scénárista se často nesetkáváte s opravdovými konci. A bylo mi ctí, že jsem si mohl říct, jestli to nedostane druhou řadu, tak tohle je jídlo, tady je dezert, tady je káva. Je to celé. Uzavřeno,“ vysvětlil.
Zdroje: HELLO!