Netflix opět dokazuje, že je lídrem mezi streamovacími platformami. S rekordním počtem nových předplatitelů dosáhl v roce 2024 milníku, který nebyl překonán od začátku pandemie. Tento úspěch samozřejmě vedl i k rekordním hodnotám akcií Netflixu. Prostřednictvím exkluzivního obsahu, živých sportovních přenosů a ambiciózních cílů navíc ukazuje, že se nehodlá zastavit.
Rekordní růst počtu uživatelů
Ve výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí roku 2024, které byly zveřejněny 21. ledna 2024, Netflix uvedl, že se mu podařilo získat celosvětově nejvyšší počet nových předplatitelů za čtvrtletí v historii. Tento počet přesáhl 18,9 milionu, čímž celkový počet uživatelů na konci loňského roku přesáhl 300 milionů. V meziročním srovnání to představuje nárůst o téměř 16 %. Naposledy dosáhl tak vysokého přírůstku v prvním čtvrtletí roku 2020 na začátku pandemie, kdy získal téměř 16 milionů nových uživatelů. Od letošního roku však, jak již bylo dříve oznámeno, Netflix přestává tyto údaje zveřejňovat spolu s výší průměrného příjmu na uživatele. Bude je uvádět pouze v případě, že překročí určité milníky.
Rekordní úroveň a pokračující snaha o zlepšování služeb vedly k rozhodnutí Netflixu zvýšit ceny u všech tarifů. Cena za standardní tarif spolu s možností přidat si Extra uživatele se zvyšuje o 1 USD, zatímco za prémiové předplatné a tarif bez reklam zaplatí uživatelé až 2,50 USD. Čeští diváci se ale zatím nemusí bát. Změny se týkají pouze Portugalska, Argentiny, USA a Kanady.

Nabídka, která zaujala publikum
Za prudkým nárůstem počtu uživatelů stojí rozmanitá nabídka Netflixu. Mezi seriály v tomto čtvrtletí vynikly například Squid Game se 165 miliony zhlédnutí a Černá holubice se 47 miliony. U filmů to pak byl Příručák (160 milionů) a vánoční komedie s Lindsay Lohan Naše malé tajemství (84 milionů).
Přímé přenosy sportovních událostí jsou pro Netflix stále relativně nové, ale tento krok se mu vyplácí. V polovině listopadu 2024 odvysílal zápas Jakea Paula s boxerskou legendou Mikem Tysonem, který se zapsal jako nejsledovanější v historii. Boxerský zápas mezi Katie Taylorovou a Amandou Serranovou z téhož večera byl zase nejsledovanější profesionální ženskou sportovní událostí v USA. Rekordy lámaly také vánoční zápasy NFL.
V tomto směru chce Netflix pokračovat i v letošním roce, kdy se na platformu vracejí nové seriálové hity, včetně Wednesday, Stranger Things, pokračování Squid Game a finále série You. Ty doplní filmy, jako je Frankenstein od režiséra Guillerma del Tora, na Oscary nominovaný snímek Emilia Pérez, dokumenty, sportovní události a další.

Čísla se promítla i do výkonu akcí
Celkově byly čtvrtletní výsledky společnosti Netflix pozoruhodné. Tržby dosáhly 10,25 miliardy USD, což je meziroční nárůst o 16 %. Robustní růst zaznamenal i zisk na akcii, který oproti roku 2023 vzrostl o 102 % na 4,27 USD. Oba údaje přitom překonaly očekávání analytiků LSEG, jejichž prognózy počítaly s tržbami ve výši 10,11 miliardy USD a ziskem na akcii 4,20 USD. Provozní výnosy vzrostly o 52 % na 2,27 miliardy USD, přičemž provozní marže dosáhla 22,2 % oproti 17 % v předchozím roce. Čistý zisk mezitím činil 1,87 miliardy USD.
Skvělé výsledky se promítly i do pohybu na burze NASDAQ. Akcie společnosti Netflix před otevřením trhu prudce vzrostly, po jeho otevření si své zisky udržely a 22. ledna 2025 dosáhly nového historického maxima 985 USD.* Od začátku roku je to výrazný nárůst o téměř 73 % a z pětiletého pohledu o 167 %.
Silné předpovědi
Pokud jde o výhled, Netflix očekává další růst. V prvním čtvrtletí roku 2025 by mohly tržby stoupnout o 11 % a provozní marže na 29 %. Za celý rok se mezitím odhaduje meziroční růst tržeb o 12 % až 14 % na 43,5 až 44,5 miliardy USD. Kromě toho společnost také oznámila plán zpětného odkupu akcií v hodnotě 15 miliard USD. Netflix věří, že streamování se bude i nadále celosvětově rozšiřovat a investice do platformy nebo plánů předplatitelů mu pomohou vytvořit větší a hodnotnější společnost pro spotřebitele i investory.
Zdroje: David Matulay, hlavní analytik InvestingFox / Netflix, Finance Yahoo, CNBC