Netflix během roku vydal spoustu zajímavých filmů, dokumentů, show i seriálů nejen ze své vlastní dílny. Mnoho z nich diváky zaujalo a získaly i krásná hodnocení na hodnotících platformách jako jsou ČSFD nebo zahraniční Rotten Taomatoes. Bohužel se našly i takové tituly, které se objevily v nabídce Netflixu a naprosto pohořely. Tady je náš výběr 10 z nich.
Africké královny – Královna Kleopatra
Dokumentární drama, které se prostřednictvím rekonstrukcí a rozhovorů s (údajně) odborníky zabývá poslední egyptskou panovnicí Kleopatrou a jejím bojem o trůn, rodinou i odkazem, byl jedním z nejhorších dokumentů, jaké kdy Netflix vydal. Kromě toho ještě snad nic od Netflixu nikdy nepobouřilo tolik diváků a expertů, jako právě Africké královny – Královna Kleopatra. Důvodem bylo především, že si Kleopatru v tomto čtyřdílném historickém dokumentu zahrála herečka černé pleti. Podle historiků však Kleopatra pocházela z dynastie Ptolemaiovců. Měla tedy řecký, nikoli africký původ. Není divu, že má na ČSFD tento dokument pouze 6% hodnocení a na Rotten Tomaotes dokonce jen 3%.
Cool Girl!
Film Cool Girl!, jehož tvůrci zřejmě sázeli na to, že když do něj naverbují tři influencerky, nalákají tak do kin spoustu diváků, nakonec pobral více kritiky a výsměchu než úspěchu. Co na tom, že Kristal Shine, Dominique Alagia ani Anna Šulcová neumí vůbec hrát? Něco na tom ale přece jen bude, protože film se zařadil na 13. místo celkového žebříčku nejhorších filmů na ČSFD a nepomohl mu ve zlepšení skóre po katastrofálním uvedení v kinech ani Netflix. Tam sice chvíli bodoval v TOP 10 díky zvědavosti diváků, v oblíbenosti mu to ale nebylo nic platné. Na ČSFD má aktuálně 10 %.
Z jiného těsta
Ještě hůř dopadla komedie Z jiného těsta, ve které nový pár a jejich rodiny řeší lásku v moderní době, střety odlišných kultur, očekávání ze strany společnosti i generační rozdíly. Dialogy z tohoto rodinného snímku jsou spíše jako z úst uspavačů hadů a v některých chvílích se divák cítí hloupě i za postavy. Netflixu zkrátka komedie příliš nejdou a často jsou trapnější než vtipnější. To je případ i tohoto filmu, který nezachránil ani legendární Eddie Murphy. Na ČSFD mu Češi a Slováci udělili 43 %, v zahraniční má na Rotten Tomatoes 34 %.
ONEMANSHOW: The Movie
Film Kamila Bartoška alias Kazmy strhal rekordy v kinech, a to zejména díky velké propagaci a soutěži, která k filmu probíhala, a kterou nakonec překvapivě nikdo nevyhrál. Snímek ONEMANSHOW: The Movie nakonec krátce poté, co Kazma nevyhrané peníze rozprášil z vrtulníku a nechal lidi je sbírat na poli, dorazil i na Netflix. Tam si ho pustila spousta zvědavců, kteří se na něj do kina nehrnuli. I přes veškerý hype, který kolem filmu vznikl, byl ale výsledek pro mnoho diváků spíše zklamáním. A to i pro spoustu zarytých fanoušků Kazmy a jeho předchozích děl. K dnešnímu dni má ONEMANSHOW: The Movie na ČSFD 45% hodnocení, což rozhodně není žádná sláva vzhledem k tomu, kolik novinových titulků mu bylo věnováno.
Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně
Když se řekne Zack Snyder, většinou divák očekává velkolepý prvotřídní kousek. I tentokrát Netflix sliboval, že bude sci-fi epos Rebel Moon od tohoto režiséra velký biják, který se bude moct rovnat se Star Wars nebo Dunou. Herci, kteří si v něm zahráli, o něm dokonce mluvili jako o velkofilmu. Nakonec jeho první část, která vyšla těsně před Vánoci, u diváků naprosto propadla. Například na ČSFD má jen 46 %, překvapivě na Rotten Tomatoes mu diváci dali 63 % oproti hodnocení kritiků, které tu dosahuje jen na 25 %.
Tchán s tchyní jsou psanci
Přímočarý bankovní ředitel se chystá oženit se svou životní láskou. Když jeho banku během svatebního týdne přepadnou nechvalně proslulí bandité, domnívá se, že to jsou jeho budoucí tchán a tchyně. Podle synopse to mohla být celkem fajn komedie, o to více, podíváme-li se na její obsazení. Jenomže Nina Dobrev, Pierce Brosnan, Adam Devine ani Michael Rooker tohle podprůměrné dílko zachránit nedokázali, i když jejich výkony nebyly rozhodně nejhorší. Na ČSFD má film aktuálně 47 % a patří k těm horším, co letos Netflix vydal. Na Rotten Tomatoes má dokonce jen 35 %.
Posedlost, láska a závist
Erotický mysteriózní thriller ve své synopsi i upoutávkách vypadal na zajímavou podívanou, ale místo toho šlo o celkem podprůměrný a celkem dost nudný kousek. Mnoho diváků si možná přeskákalo děj jen na lechtivé scény a u toho skončili. A není divu. Richard Armitage by se měl držet raději záhadných krimi thrillerů podle knih fenomenálního Harlan Coben, v kterých do teď zářil. Tady ho byla vážně škoda. Na ČSFD má série 47 % a na Rotten Tomatoes jen 29 %.
Matka
V armádě z Jennifer Lopez vycvičili chladnokrevnou vražedkyni. Přichází ale čas opustit úkryt a před pomstychtivými zločinci ochránit dcerku, se kterou se nikdy nesetkala. Akční novinka sice nebyla nejhorší, a herečka v ní celkem obstojně zvládla všechny akční scény, přes to ale patří spíše k podprůměru v tomto žánru. Bohužel, ani tentokrát to na Oscara, po kterém Jennifer roky touží, prostě nebylo. Hodnocení na ČSFD 50 % to jen dokazuje. Na Rotten Tomatoes má však Matka 62 % od diváků, ale jen 43 % od kritiků. Je jasné, že ji její zarytí fanoušci rádi podpořili.
Vražda v Paříži
Letos příliš nezaujali ani Adam Sandler a botoxová Jennifer Aniston, jejíž mimika tady fungovala hůř než jindy. Z Nicka a Audrey Spitzových se po Vraždě na jachtě stala soukromá očka na plný úvazek. Když se po jejich příteli slehne zem, připletli se k mezinárodnímu pátrání po jeho únosci. I když je film lepší s titulky než s dabingem, který tady zabíjí i ty poslední vtipné dialogy, rozhodně zaostává za jedničkou, která sice nebyla kdoví jaký majstrštyk, ale pořád byla o hodně povedenější a našlo se v ní i pár scén, které oběhly internet. Na ČSFD má film 51 % a na Rotten Tomatoes 45 %.
Okouzlení
Mnoho diváků se těšilo na hvězdu Sexu ve městě Kim Cattrall, která měla na Netflix dorazit s novinkou ve stylu Ďábel nosí Pradu nebo Emily v Paříži. Bohužel seriál z prostředí kosmetické firmy, ve které se snaží prosadit ambiciózní genderově nekonformní absolvent střední školy Marco, příliš diváků nezaujal a upadl rychle do zapomnění. Že není příliš o co stát, napovídá i hodnocení 51 % na ČSFD. Na Rotten Tomatoes má pak seriál od diváků překvapivě 65 %, ale od kritiků jen 47 %.
Zdroje: Netflixer, ČSFD, Rotten Tomatoes