Jednička ve streamovacích službách. Tímto titulem se může Netflix nadále chlubit i po několika kontroverzních změnách. Největší podíl na zájmu veřejnosti mají oblíbení Bridgertonovi s více než 170 miliony zhlédnutí, seriál Sobík (Baby Reindeer) či film Žraloci v Paříži (Under Paris).
Streamovací službě dle posledních dat přibylo osm milionů předplatitelů, a to i přes kontroverzní zákazy sdílení hesel a zvyšování cen. Aktuálně se tedy Netflix pyšní 278 miliony uživatelů.
Ač lidé hanili nejnižší verzi předplatného, která obsahuje reklamy (v Čechách zatím není v nabídce), tato úroveň je čím dál více oblíbená a 45 % diváků si ji vybírá. K růstu uživatelů ve druhém čtvrtletí tohoto roku také hlavně pomáhá rozšiřující a obměňující se nabídka pořadů společně s očekávanými novinkami.
Podle dopisu investorům, který Netflix zveřejnil, je hlavním problémem konkurence to, že sázejí na prémiový obsah, což však generuje relativně malou sledovanost. Největším „nepřítelem“ je však stále YouTube, který má s Netflixem více zhlédnutí než Prime, Hulu a Disney+ dohromady.
ČTĚTE TAKÉ: NETFLIX ZÍSKAL PŘES 100 NOMINACÍ NA CENY EMMY. NEJVÍC JICH MÁ SERIÁL KORUNA, POZADU NEZŮSTAL ANI SOBÍK
Netflix plánuje, že příští rok přestane vykazovat počty předplatitelů, což lidé interpretují jako možné schovávání špatných výsledků. Přesto společnost, která letos nalákala více než sedmnáct milionů nových zákazníků, vykázala čistý příjem ve výši 2,15 miliardy dolarů, tedy přibližně padesát miliard českých korun.
Ve 2. čtvrtletí Netflix uvedl spoustu úspěšných seriálu, například třetí řadu Bridgertonových, Sobíka (Baby Reindeer), Královnu slz (Queen of Tears) a Velkou indickou show Kapila Sharmy (The Great Indian Kapil Show), spolu s filmy jako Žraloci v Paříži (Under Paris), Atlas a Vrah Naoko (Hit Man). Společnost uvedla, že například Grilování Toma Bradyho (The Roast of Tom Brady) přilákalo dosud největší počet online diváků pro živé vystoupení s 22,6 miliony zhlédnutí od premiéry 5. května.
Aktuálně je také testována nová domovská stránka pro lepší orientaci a přibývají i online sportovní vysílání. Management zvyšuje investice do her a plánuje vydávat každý měsíc jeden nový titul. Ještě letos chystá videohru inspirovanou Squid Game, která by měla být venku ve stejné době jako nová série populární show. Změny Netflix implementuje od roku 2022, kdy po nejtvrdší vlně koronavirové pandemie klesala sledovanost obsahu.
Zdroje: Netflix, CNBC, Hollywood Reporter