Recenze: Kdo chce moc, nemívá nakonec vůbec nic. Komedie Kouzelný drak pobaví děti i dospělé

Petr Stoško

Netflix i nadále pokračuje v trendu přidávání animovaných filmů z celého světa. Nejnovějším přírůstkem je čínsko-americká fantasy komedie Kouzelný drak, jež nás zavede do Číny za drakem, který plní přání.

Draci jsou od nepaměti významným symbolem Číny. Odráží odhodlanost, sílu, ušlechtilost, božství nebo odvahu. V čínské mytologii je drak dodnes velmi uctíván a veleben, a právě to využili scénárista a režisér Chris Appelhans spolu s producentem snímku Jackie Chanem k vytvoření rodinného filmu, z kterého si všichni můžeme vzít jisté ponaučení.

Din je mladý muž, který žije se svou matkou v malé bytovce na čínském předměstí. Nemají moc peněz, a tak Din musí během studia i brigádničit. Jeho hlavní motivací je vydělat si dostatek peněz, aby se mohl setkat se svou kamarádkou z dětství jménem Li Na, z níž se stala národní hvězda a idol. I přes svou chudobu je Din sebevědomý a velmi pracovitý. Díky tomu při poslední donášce polévky starému muži, jenž o sobě říká, že je bůh, obdrží zvláštní čajovou konvici obývanou drakem.

Long je velmi svérázný a ukecaný drak, který může svému majiteli splní tři přání. Ačkoliv Long na Dina tlačí, aby si přál bohatství, moc a úspěch jako všichni ostatní před ním, tak Din vcelku nic nepotřebuje a svá přání si chce rozmyslet. Po konvici s drakem ale lační i tajemný bohatý muž, jenž vysílá své nohsledy s příkazem konvici ukrást. Din tedy musí chránit konvici i svůj život, který se tak ocitá v ohrožení.

Kouzelný drak, je typickou komedií boje dobra se zlem, kde hrdinovi pomáhá nějaká nadpřirozená bytost. Musím uznat, že snímek je velmi podařený a zábavný. Nejednou jsem obdivoval různé situace, které drak Long skvěle komentuje a projevuje tak svůj nezaměnitelný povýšenecký názor. Animace je na špičkové úrovni, i když samotná kresba je mírně atypická, ale to už je věc vkusu.

Tento příběh krásně kombinuje čínskou mytologii, komedii i kritiku lidské chamtivosti a vtipnou formou odráží dnešní materialistický svět. Jistě pomůže nejednomu diváku uvědomit si ty skutečně důležité hodnoty. Kouzelný drak je na Netflixu ke zhlédnutí s českým dabingem i v originálním znění s titulky.