Recenze: Snaha o parodii se nepovedla, trapnost a záchodový humor sráží Thunder Force ke dnu

Petr Stoško

Očekávaná parodie Netflixu na superhrdinské filmy od společností Marvel a DC Comics je tu i se slíbenou dvojicí neortodoxních hrdinek v čele. I přes slibný námět se ale film nejspíš nezařadí do sbírky těch nejoslnivějších exkluzivit, které Netflix v letošním roce uvádí. Pojďme se tedy podívat, jak se nejnovější přírůstek povedl.

Ačkoliv nejsem velkým fanouškem Marvelu ani DC, troufám si tvrdit, že se v jejich světech dokážu dobře orientovat. Proto jsem před zhlédnutím Thunder Force věřil, že narážky a vůbec celý humor dokážu pochopit a náležitě ocenit. Ale ani přesto se mému (už tak nízkému) očekávání nový film ani zdaleka nepřiblížil.

Začátkem osmdesátých let zemi zasáhly kosmické paprsky, které některým lidem propůjčily superschopnosti. Těm se začalo říkat „miskreanti”. Jak to tak bývá, někteří z nich se rozhodli využívat svých nově nabitých sil k páchání zločinů. Svět se s existencí takových jedinců vyrovnává velice těžko, a proto se už na základní škole rozhodne mladá Emily Stanton (Octavia Spencer), že až vyroste, bude s nimi bojovat. K tomu vyvine sérum, s jehož pomocí je rovněž možné stát se superhrdinou.

Roky plynuly a z Emily je úspěšná vědkyně a podnikatelka, která je na boj s miskreanty připravená. V tu chvíli se do jejího života vrací nejlepší kamarádka z dětství neohrabaná přesto dobromyslná Lydia Berman (Melissa McCarthy), proplouvající životem coby troska s pivem v ruce. A právě Lydii se do těla nedopatřením dostane sérum, které zrovna jí rozhodně nebylo určeno. To Emily pochopitelně rozčílí, ale už se stalo. Ačkoliv nemůžou být Emily a Lydie rozdílnější, najdou si obě kamarádky k sobě zase cestu a rozhodnou se spolu bojovat proti nebezpečným miskreantům.

Kariéra herečky Melissy McCarthy padá poslední roky strmě dolů a poslední její projekty byly filmy nevalné kvality, nad nimiž diváci nevěřícně kroutí hlavou. Asi i proto Melisse a jejímu manželovi Benu Falconemu, režisérovi tohoto snímku, nezbylo nic jiného, než jít do dalšího projektu na vlastní pěst. Bohužel, i tento film je kolosálním průšvihem, který může kariéře bývalé seriálové hvězdy Melissy McCarthy jen ublížit.

Postava buranské a neotesané čtyřicátnice je pro Melissu jako stvořená, ale v kombinaci s nevkusným „záchodovým humorem” vyvolává jen dojem trapnosti. Zoufalé pokusy Lydie o vtipné hlášky, podpořené až nechutnými scénami s jídlem a pitvořením všeho druhu, zcela ničí jakýkoliv humorný potenciál. Akční sekvence působí trapně, a to nejen kvůli atletičnosti hrdinek (což byl konec konců cíl filmu), ale i celkové choreografii, která neskutečně zaostává za dnešním standardem.

Scénář je jednoduchý, předvídatelný a hlavně tuze nezábavný. Jakými prostředky dokázali McCarthy a Falcone přemluvit ke spolupráci oscarovou herečku Octavii Spencer je doopravdy záhadou. Ani zbytek hereckého obsazení není vůbec špatný – charismatický Bobby Cannavale, úspěšná Melissa Leo, Jason Bateman nebo Pom Klementieff, která má dokonce sama zkušenosti z marvelovských filmů díky postavě Mantis. Ale takový scénář by asi nezachránil ani Tom Hanks.

Kamera, nasvícení, střih nebo i speciální efekty jsou v podstatě na standardní úrovni, ale co z toho, když film selhává v tom nejdůležitějším bodě, a tím je zábava. Je velmi těžké najít na něm cokoliv pozitivního, nebo alespoň zajímavého. Film brzy upadne do zapomnění a za měsíc po něm neštěkne ani pes. A je to asi i dobře. Vždyť Netflix nabízí celou řadu vynikajících děl, a tak si můžeme spravit chuť filmem lepší kvality, tento zážitek už nechat za sebou a jít se opravdu bavit.

Hodnocení 2/10