Pomocnice (The Housemaid) natočená podle stejnojmenného knižního bestselleru má v zásobníku nabito vysokorážní municí, zejména co se týče diváckého napětí. Střelbu těžkým kalibrem zaměřují skvělé herecké výkony ústřední trojice hrdinů. Drobné kiksy v jiných oblastech tak divák rád odpustí.
Hlavní hrdinku ztvárnila čím dál hvězdnější Sydney Sweeney. Milie žije bez domova, protože ji na podmínku akorát pustili z lochu. Vše se obrací k lepšímu, když dostane místo služebné u zazobané rodinky Winchesterových, kde může i nocležit. Sbohem přespávání ve starém voze značky Honda! Jenom ten zahradník (Michele Morrone) je nějákej divnej…
Pomocnice nabídne excelentní výkon Amandy Seyfried
Ukáže se, že noví zaměstnavatelé nejsou úplně normální. Hlavně paní domácí straší ve věži. Pozornost se tak ve filmu stáčí především k Nině, a to nejen kvůli dějovému oblouku, jenž je vystavěn především kolem příběhu její postavy. Amanda Seyfried totiž schizofrenní polohy role zahrála tak úchvatně, že kdyby se dával Oscar za hraní „crazy eyes“, nemohla by ho nedostat.
Pochopitelně by už jeden měla na poličce, když dokázala svoje zlovolná kukadla dokonale využít v The Dropout (Kauza Theranos) a tak trochu právě na tuhle roli svým projevem v Pomocnici navázala. Vedle jejího procítěného herectví tak ústřední klaďaska v podání Sweeney vypadá trošku jako z ochotnického divadla, i když jinak by jí nebylo co vytknout.
Za zmínku stojí i muž v domácnosti, kolem něhož se uvedené dámy obtáčí. Brandon Sklenar po většinu času předvádí namakané bicepsy, hluboký hlas a uhrančivý kukuč. Divák si pak klade otázku, jestli není hraní osobnostně zcela vyprázdněného Andrewa pro jeho charisma až škoda. Jenže s klíčovým zvratem v ději i on předvede, že není jen mucholapkou na divačky, co se rady pokochají odhaleným mužským tělem.

Pro genderovou vyváženost dodejme, že i mužské publikum uvidí mnohokrát Sydney Sweeney v kalhotkách a pak i bez. Jenže lechtivé scény zcela převálcuje mistrně zpracované napětí, kterým je film prošpikován přesně od chvíle, kdy se ukáže, že Milie lže svým zaměstnavatelům o svém perfektním CV, což se stane asi po pěti minutách sledování, a tenze nepřestane až do finálních titulků.
Napětí překryje parodická klišé
Napětí je ve filmu postavené zejména na hororových prvcích. Divák nikdy neví, kdo a kde vykoukne, poleká a zamotá zdánlivě jasně vystavěnou zápletku. K hororovému ladění pak ostře kontrastuje romantická linie mezi služebnou a pánem domu. Kdo se na obrazovku nedívá poprvé, nehledě ke čtenářům znalým předlohy, lehce vytuší, v čím nátělníku je zakopaný pes, ale stejně sledování před kinoplátnem nedá vydechnout.
Není tedy čas přemýšlet nad poměrně četnými nelogičnostmi v ději, tudíž se divácký zážitek ani tímto nepokazí. Trochu rozporuplně vyzní kontrast opravdu extrémně kýčovitých scén naplněných romantikou. Ve filmu jako v celku fungují, ale sledovat bilionkrát ztvárněné klišé o jiskře lásky, která hoří jen víc a víc, je v případě Pomocnice už pouze čistou parodií žánru.
Nudit se však u filmu nezačne nikdo. Je natolik prošpikovaný zvraty a vyprávěn tak rychle, že to prostě odporuje fyzikálním zákonům. Charismatický Brandon Sklenar a obzvláště skvělá Amanda Seyfried by však stáli za zhlédnutí, i kdyby byl film nudný a táhl se jako přespříliš zcukernatělý med. Zkrátka, dvě hlavní devizy filmu jsou natolik těžkým kalibrem, že překryjí všechny nedostatky a 8 bodů z 10 je spíše přísným hodnocením.
Zdroje: Autorská recenze, ČSFD, freidamcfadden