Mafiánský seriál Vincenzo zabodoval i v Česku. Song Joong Ki dokazuje, že patří mezi nejlepší korejské herce současnosti

Eva Lenská

Jihokorejský seriál Vincenzo se rychle stal jedním z letošních seriálových hitů a na ČSFD dosáhl hodnocení 82 %. Jestli si tolik chvály opravdu zaslouží, posoudíme v následující recenzi. Vydejme se tedy spolu s jedním mafiánem do Koreje a bojujme se zločinci jejich vlastními zbraněmi.

Vincenzo Cassano se narodil v Koreji, vyrůstal v Itálii a v dospělosti se stal consiglierem italské mafie. Po smrti šéfa se vrací do Koreje a má v plánu získat pěknou nadílku zlata, která se nachází pod starým barákem na Geumgang Plaza. Jenže na tuto budovu má zálusk i společnost Babel, která se neštítí žádné špinavosti. Vincenzovi nezbyde nic jiného než dát protivníkům ochutnat jejich vlastní medicínu. S pomocí nadějné právničky Hong Cha Young a bláznivých obyvatel zmíněného domu vede válku, která je ničivá i plná vtipu.

Pokud očekáváte klasické temné mafiánské drama prozářené nějakou tou romantickou chvilkou, asi budete zklamaní. Začátek prvního dílu, jenž se ještě odehrává v Itálii, je famózní. Pak se však vše změní v show plnou laciných vtípků a bláznivých postaviček, mezi které patří dva mniši, šéfkuchař italské restaurace, jehož pokrmy by nežral ani pes, mladý tanečník, majitel čistírny a další exoti. Vincenzo se do domu nastěhuje a pro obyvatele se postupně stává obdivovaným hrdinou bojujícím za spravedlnost a takzvaným „foxteriérem”.

Mezi protivníky jsou také zajímavé postavy. Hlavní záporák to hraje na dvě strany. Vždyť, kdo by hledal v ušlápnutém začínajícím právníkovi právnické firmy Wusang psychopata, jenž bez milosti kosí své nepřátele jako kuželky a na svého bratra s chutí využívá metodu cukru a biče? Jeho pravou rukou je proradná prokurátorka Choi Myung Hee, které není žádný zločin cizí. Herečka Kim Yeo Jin si s ní tak pohrála, až se mi z toho zvedal tlak.

Tvůrci tohoto seriálu si skutečně dali záležet na tom, aby stvořili nezapomenutelné dílko plné akce, vtipu, občasné slizkosti, ujetého humoru a tvrdých mafiánských praktik. I ta špetka romantiky se v něm nakonec našla. Obsazení je skvostné, ale nad všemi herci kraluje vynikající Song Joong Ki, pro něhož to byla role, na kterou se nezapomíná. Během tiskové konference k seriálu přiznal, že se skvěle bavil a že se kvůli roli mladého mafiána naučil dokonce i italsky. Nutno dodat, že jeho italština byla perfektní a sexy, především ve scénách s holuby. Kromě toho oprášil i své bruslařské umění.

Právničku Hong Cha Young, která změní bojiště po smrti svého otce, ztvárnila herečka Jeon Yeo Bin a my jsme se konečně dočkali hrdinky, jenž není ufňukaná, trapně roztomilá a ani hloupě naivní. Ok Taecyeon také překvapil. Role záporáka mu neskutečně sedla a on si v ní přímo rozkošnicky rochnil. Jeho bratra, kterého mi bylo opravdu líto, barvitě vykreslil Kwak Dong Yeon.

Je mi jasné, že tento seriál nesedne každému. Vincenzo totiž není žádný kmotr Don Vito Corleone a celé dílo připomíná spíš parodii na mafiánské filmy. Směsice žánrů je však namíchána pečlivě a promyšleně. Také soundtrack tento koktejl skvěle doplňuje. Divák se má bavit, smát i zuřit, zkrátka být plný emocí. Závěrem vám mohu jen doporučit, abyste tuto korejsko-italskou taškařici okořeněnou excelentním hereckým koncertem charismatického Song Joong Kiho ochutnali. Věřte, že vám bude chutnat jako pravá italská pizza korunovaná pálivými korejskými chilli papričkami.