Kooperativa připravila na pátek třináctého unikátní asistenci

Marta Kratochvílová  | PR článek
Foto: Shutterstock via Kooperativa

Je strach z pátku třináctého odůvodněný? To můžou ze svých zkušeností potvrdit nebo vyvrátit například pojišťovny. Podle Ondřeje Poula, ředitel Centra Likvidace pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa, u pojištění vozidel není v pátek třináctého vyšší počet pojistných událostí, spíše naopak. Že by tedy tento den nebyl tak smolný, jak se o něm traduje?

Máme se bát pátku třináctého?

Je strach z pátku třináctého odůvodněný? To můžou ze svých zkušeností potvrdit nebo vyvrátit například pojišťovny. „Z našich statistik vyplývá, že například u pojištění vozidel není v tento den vyšší počet pojistných událostí, spíše naopak. Zatímco v běžné pátky v průměru řešíme okolo 520 škod, za poslední roky to u pátků 13 bylo v průměru 470 škod. Ale najdou se i výjimky, například v pátek 13. října 2023 jeden z našich klientů způsobil na parkovišti dopravní nehodu, při které poškodil deset zaparkovaných vozidel. I když hlavní příčinou asi nebylo datum, spíše to, že měl více než 1,3 promile alkoholu v krvi,“ představuje zkušenost s tímto datem Ondřej Poul, ředitel Centra Likvidace pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa.

Klienti využívají také pojištění vozidel či cestovní pojištění

Podobně je to s asistenčními službami, které klienti nejvíce využívají u pojištění vozidel nebo cestovního pojištění. V poslední letech se ale rozšiřují také do oblasti pojištění domácností a nemovitostí. „Klientům v pojištění motorových vozidel pomůžeme nejen u nehody, poruchy, ale také v případě, že například potřebují vyprostit z příkopu či natankují špatné palivo. Naše asistenční služba má první zkušenosti i se zásahy u elektrických vozidel. V případě nenadálé havárie v domácnosti pak klientům zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář, zámečník ale také případné IT konzultace,“ vypočítává šíři služeb Ondřej Poul, ředitel Centra Likvidace pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa.

Asistenční služby Kooperativa ročně realizuje více než 70 tisíc zásahů

Asistenční služby pro Kooperativu zajišťuje společnost GLOBAL ASSISTANCE, ročně realizuje více než 70 tisíc zásahů, většinou u porouchaných vozidel. Roste také počet zásahů v domácnostech, vloni řemeslníci vyráželi k 10 tisícům nehod v domácnostech. „Z toho více než polovinu představovaly služby instalatérů, přes tři tisíce zásahů, a zámečníků, kterých bylo téměř 2500. V nových trendech jasně dominují služby desinfekce, desinsekce a deratizace, především odstraňování vosích a sršních hnízd. Na ostatní domácí asistence si klienti zvykají postupně,“ představuje nejčastější zásahy Ondřej Poul.

To potvrzuje i Jan Chabada z Global Assitance: „V posledních dvou letech jsme zaznamenali výrazný nárůst zásahů u vosích a sršních hnízd. V roce 2023 jsme zajišťovali celkem 437 případů, v letošním roce to už bylo 832 zásahů. Pokud to přepočítáme na měsíční bázi, tak letos se počet zlikvidovaných hnízd zdvojnásobil. Většinou se jedná o půdy, ale likvidovali jsme hnízda také na balkónech nebo v zahradách u chat, chalup, i v garáži se párkrát vosy usídlily. Zároveň nedoporučujeme pouštět se do likvidace vosího nebo dokonce sršního hnízda sami. Hmyz je agresivní, a i když třeba nemáte alergii může několik žihadel způsobit zdravotní potíže. Takže doporučujeme neriskovat a přenechat takové zásahy profesionálům.“

Průzkum společnosti Kooperativa

Průzkum, který si Kooperativa nechala zpracovat u společnosti IBRS ale naznačuje něco jiného. Vyplývá z něj, že většina (58 %) respondentů škodu v domácnosti řeší sama nebo se obrátí na někoho z rodiny, případně souseda. Jen 8 % z odpovídajících by se obrátilo na pojišťovnu, protože vědí, že mají asistenci v pojištění zahrnutou. Z průzkumu také vyplynulo, že 60 % respondentů považuje bezplatnou asistenci za atraktivní doplněk k pojištění majetku, tedy domácnosti nebo nemovitosti. To navíc vynikne i v kontrastu s dostupností řemeslníků. Jen 44 % respondentů si totiž myslí, že si je dokážou sehnat, ostatní si nedokážou představit, kde by potřebného řemeslníka sháněli.

Kooperativa - domácí asistence
Foto: Kooperativa

Kooperativa v pátek 13. září 2024 nabízí bezplatnou asistenci u vodovodní havárie

Na výsledky průzkumu reaguje Ondřej Poul: „Chtěli bychom, aby klienti i domácí asistenci využívali častěji. Nově jsme proto zvýšili limity plnění pro využití řemeslných prací, kterými se odstraňují různé nouzové situace. Nově činí až deset tisíc korun pro jeden a každý zásah, přičemž počet zásahů v roce nově již není omezen. A abychom domácí asistenci ještě více zpopularizovali, připravili jsme na pátek 13. září 2024 unikátní akci. Všem, tedy nejen našim klientům, v tento den nabízíme bezplatnou asistenci u vodovodní havárie.“

Pokud tedy v pátek třináctého nějakou domácnost ochromí nenadálá vodovodní škoda, vyšle Kooperativa instalatéra, který zajistí opravu. Jedná se o případy, kdy z poškozeného potrubí, vodovodní baterie nebo toalety teče nekontrolovatelně voda, případně se vám ucpe odpad.

Služba bude zpřístupněna na lince 957 105 105 po celou pracovní dobu, tedy v pátek od 8 do 18 hodin.

Diskuze
Pokud chcete přispět do diskuze, musíte se přihlásit.