Děsivý horor natočený podle povídky Stephena Kinga míří na Netflix. Režijně vybroušená lahůdka, říkají recenze

Eva Lenská

Kdo by neznal krále hororu Stephena Kinga a jeho tvorbu! Jeden z nejplodnějších autorů mysteriózních románů je také oblíben mezi filmaři. Režisér Frank Darabont v roce 2007 natočil podle jeho povídky Mlha (The Mist) skvělý a divácky úspěšný film, který již brzy doputuje i na Netflix.

V noci z 19. na 20. července zasáhla celou oblast západního Maine podivná letní bouře. David Drayton (Thomas Jane) se se svým pětiletým synem Billym (Nathan Gamble) a otravným sousedem Nortonem (Andre Braugher) vypraví do nedalekého města nakoupit zásoby pro případ, že by vichřice znovu udeřila. Když společně dorazí do supermarketu, jsou svědky toho jak stříbřitý mlžný mrak začne pohlcovat vše co je v okolí.

Mlha je během několika minut všude, lidé jež do ní vkročí čeká jistá smrt a nestvůry, které se z ní vynořují snad jakoby propadly z jiné dimenze. Mezi místními kolují zvěsti, že příčinou je armádní projekt Arrowhead, který probíhal na vojenské základně nedaleko odtud. Mezi lidmi se šíří panika. Protrhly vládní pokusy nějakým způsobem tenkou vrstvu reality nebo je to všechno Boží trest? Nikdo neví. Pokud však lidé, kteří jsou uvězněni uvnitř, brzy něco nepodniknou. Zemřou.

Povídka Mlha je mezi fanoušky Stephena Kinga považována za jednu z nejlepších. Česky vyšla ve stejnojmenné sbírce povídek v roce 2007. Režisér Frank Darabont musí mít Kinga ve zvláštní oblibě. Filmovou podobu dal totiž i jeho dílům Zelená míle a Vykoupení z věznice Shawshank. Samotný King neboli král děsu a hororu proslul i tím, že svoje fobie a děsy léčil alkoholem a kokainem. Posléze se ze svých strachů z čísla 13, ze znetvoření a pohřbení zaživa, vypsal. Na kontě má zhruba 60 románů a 200 povídek.

Snímek o délce 126 minut se natáčel v New Orleans a Shreveportu. Uživatelé ČSFD mu dali hodnocení 74 %. Někteří ho nazývají doslova „režijně vybroušenou lahůdkou” nebo film s „atmosférou, která by se dala krájet”. A většina chválí závěr.

Režisér přemlouval spisovatele, aby si zahrál ve filmu aspoň malou roličku, King to ale odmítl. Jeho roli nakonec dostal Brian Libby. Stephen King řekl, že ho filmová adaptace jeho povídky velmi vyděsila. Frank Darabont to označil za nejšťastnější okamžik své kariéry.

Na Netflixu bude horor Mlha dostupný 1. dubna.

Zdroj: ČSFD, Dotyk, Databáze knih